Najpierw bardzo ogólne słówko o świecie - istnieją na nim trzy byty, ale liczą się tak naprawdę tylko dwa, porządek i chaos (tutaj istotna rzecz - to NIE JEST podział dobro/zło). Czym jest byt? Pokrótce jest czymś, co decyduje o wszystkich działaniach ludzi. Skąd się wzięły? Co z równowagą? Tego i więcej będziecie się mogli dowiedzieć w trakcie gry - o ile będziecie chcieli, znaczy się. Głównym założeniem w tej eksperymentalnej sesji jest ciągły świat i (aktualnie) brak głównej linii fabularnej - pozwoli to na znacznie większą swobodę tak wam, jak i nam. Nie znaczy to bynajmniej że nic nie będzie do roboty - jedyna różnica jest taka że jak zawalicie wielkie zadanie króla typu "powstrzymajcie złego czarnoksiężnika przed stworzeniem armii z pomocą której podbije on królestwo" nie trzeba zaraz załamywać rąk "bo sesja przegrana" - zawsze można cichaczem nawiać do innego królestwa (kraina jest podzielona na wiele niezależnych królestw, a wy zaczniecie w jednym z nich, leżącym na terenach w których wpływy żadnego z dwóch liczących się bytów nie przeważają. Więcej na temat jego polityki później) i kombinować stamtąd. My dostarczamy i regulujemy świat, wy róbcie w nim co uważacie za stosowne.
A jak z magią? Pochodzić będzie z naturalnej energii ukierunkowywanej dodatkowo przez byty i nie będzie wszechobecna, tyle można rzec. Magią naprawdę poważnie mogą się posługiwać tylko ludzie mający w sobie pierwiastek chaosu do zdobycia poważniejszych, a bardziej "dzikich" mocy, a także pierwiastek porządku aby potrafić je ukierunkowywać - choć będą również się zdarzali magowie polegający praktycznie na jednej tylko stronie. Gdyby ktoś się zastanawiał - jak na razie nie przewidziane jest aby gracze zaczynali jako magowie.
Co do systemu - nie jest jeszcze do końca ustalony, ale atrybutami są znane skądinąd ze SPECIAL siła, percepcja, wytrzymałość, inteligencja, zwinność (niepewna), szczęście (kto zna SPECIAL zauważył brak charyzmy - jej los jest jeszcze pod dyskusją) i znana zewsząd indziej zręczność. Możliwe że pojawi się siła woli, ale ona również jeszcze jest do ustalenia. I tutaj w zasadzie kończy się większość podobieństw do SPECIAL. 50 na każdym atrybucie to wartość osiągana przez przeciętnego człowieka - dolną granicą jest oczywiście 0, górnej nie ma. Nie ma ustalonej listy umiejętności - nie oznacza to bynajmniej ich ogólnego braku, ale po prostu możliwość ćwiczenia we wszystkim co się wam żywnie podoba. Jeśli gracz w trakcie rozgrywki wyćwiczy się w żonglerce, dopisze się mu umiejętność "żonglerka" i od razu jeden w niej punkcik. A jak rozwój postaci? Nie ma czegoś takiego jak "poziom". Postacie rozwijają umiejętności poprzez obserwowane przez nas ich używanie. Atrybuty również.
Dużo liczb? Nie macie się co martwić, liczbami w całości zajmą się mistrzowie. A przez "W CAŁOŚCI" rozumie się "w całości" - nawet przy tworzeniu postaci. Generowanie postaci będzie wyglądało następująco - gracz przysyła mistrzowi dane i sugestie na jej temat (historia postaci, opis wyglądu, założenia, prośby itp.), a mistrz odsyła propozycję. Teoretycznie gracz może wysłać samo "czołg" i dostać jako taką postać, ale będziemy premiować tych którzy nam sypną nieco jednak więcej danych. Ciągle kombinujemy nad wymyśleniem najodpowiedniejszego sposobu prezentacji "kart postaci".
No, tak to pokrótce wygląda. Komentarze?
|