Warcraft II pol-1 Forum
http://war2pol1.cba.pl/

Warcraft Orc&Humans - Problem z Siecią
http://war2pol1.cba.pl/viewtopic.php?f=6&t=1823
Strona 1 z 1

Autor:  LordM [ Wt 01 sie 2006 15:17 ]
Tytuł:  Warcraft Orc&Humans - Problem z Siecią

Witam!

mam taki oto problem - chciałbym sobie pograć przez internet na dwie osoby w ,,.... no wlasnie na poczatku chcialbym spróbowac Warcrafta (Orc&Humans) - grę już mam zainstalowałem ale przy wyborze rodzaju połączenia (Network) mówi mi że musze załadować jakiś plik IPX

W jaki sposób to skonfigurować żeby połączyć się z kimś na 2 kompy ?

Drugie pytanie - jeżeli w Warcraft (Orc&Humans) nie da się grać przez net to w jaką wersję mógłbym zagrać bez klucza (tylko dwie osoby)..?

Pytałem się już na kilku forach ale jakoś nikt nie umiał mi odpowiedzieć - może na tym forum dedykowanym dla Warcfraft znajdę odpowiedź :)

Dzięki za jakiekolwiek wskazówki i porady

Autor:  Lord_Zabujca [ Wt 01 sie 2006 23:30 ]
Tytuł: 

"Jakiś plik IPX"...? Oj, widzę że to będzie bitwa pod górę, ale jeszcze się zobaczy.

Po pierwsze, IPX to żaden plik, tylko dominujący protokół sieci lokalnych z czasów Warcrafta I. Kiedy już to wiadomo, przychodzą mi do głowy trzy rozwiązania:
1. Hamachi - emulator sieci lokalnych przez internet. Zainstalowany jego sterownik zachowuje się jak karta sieciowa, co pozwala na zainstalowanie do niego protokołu IPX, a jeśli to jeszcze nie wystarczy, następnie dalszą zabawę ze standardami tego protokołu.
2. KALI - sprawdzona metoda, na pewno działa (rozegrałem dzięki temu raz partyjkę po necie z ycem), ale mogą być problemy z uruchomieniem warcrafta, a prawie na pewno pojawią się problemy z dźwiękiem (przy hamachi zresztą również). No i jest jeszcze kwestia comiesięcznego odnawiania triala...
3. Dosbox - ten emulator maszyny z dosem rozwiązuje wszelkie problemy kompatybilności, będąc również wyposażonym w emulator/tuneller IPX (trzeba wejść w dosbox.conf i go tam włączyć). W teorii metoda dalszego postępowania jest taka - obaj gracze odpalają dosboxa, jeden wpisuje "ipxnet startserver", drugi po tym wpisuje "ipxnet connect [adres IP / oznaczenie w LAN'ie]", obaj odpalają warcrafta (pod dosboxem oczywiście) i im śmiga. Na pewno działa to przy dosowej wersji warcrafta 2, powinno więc działać i przy warcrafcie 1. Niestety jednak, wiem że yco kiedyś próbował i mu coś to nie wychodziło - na pocieszenie jednak powiem, że próbował on na wersji dosboxa 0.63, a aktualną jest 0.65. Dodatkowo, nic nie powinno się złego stać przy próbie połączenia tej metody z metodą 1, choć to raczej już by było zrobione dla wygody, niż z konieczności.

Winno pomóc - jak już pisałem, mogę powiedzieć że metoda 2 działa z doświadczenia, ale wszystkie powinny być dobre.

Autor:  LordM [ Śr 02 sie 2006 10:01 ]
Tytuł: 

dzięki za odpowiedź :) faktycznie będzie z tym trochę walki, ze względu na to, że temat jest dla mnie nowy ;)

...hmmm a możesz mi powiedzieć w którą wersję "najłatwiej" zagrać - chodzi mi o kwestię połączenia - z reguły jest tak że jedna osoba tworzy serwer a druga jest "slave" (przynajmniej tak było kiedy grałem przez sieć lokalną lub połączenie bezpośrednie) - czy w Warcraft 3 jest taka możliwość (albo w jakiej wersji jest) ?

Aha i drugie pytanie - czy do takiego grania jest potrzebny klucz (dwie osoby bez wchodzenia na firmowe serwery) ?

pozdr

Autor:  Lord_Zabujca [ Śr 02 sie 2006 15:31 ]
Tytuł: 

LordM napisał(a):
...hmmm a możesz mi powiedzieć w którą wersję "najłatwiej" zagrać - chodzi mi o kwestię połączenia - z reguły jest tak że jedna osoba tworzy serwer a druga jest "slave" (przynajmniej tak było kiedy grałem przez sieć lokalną lub połączenie bezpośrednie)


Hoho, a co to za cuda? Struktura klient-serwer jest jak najbardziej normalną i używaną w praktycznie każdej grze multiplayer, ale serwer-slave to jeszcze nie widziałem :lol:.

Co do łatwości, to pokrótce: do większości gier najprostsze w użyciu jest hamachi - dwie osoby to instalują, łączą się wewnątrz programu w podsieć i już mogą grać jak po (bardzo powolnym, bo ograniczonym prędkością ich połączenia internetowego) lanie. Problem się pojawia jednak przy grach opartych o IPX - da się to przy użyciu Hamachi zrobić, ale trzeba wiedzieć jak. Wtedy najprostsze jest KALI. Gdy gra nie chce działać pod windowsem, najprostszym rozwiązaniem jest dosbox.
A w ogóle, to czarujesz człowieku - "połączenie bezpośrednie" to jest taki specjalny kabelek, który jest jeszcze starszym wynalazkiem niż IPX. Nie wierzę, że grałeś po takim kabelku, a jednocześnie jesteś w stanie napisać "jakiś plik IPX".

Cytuj:
- czy w Warcraft 3 jest taka możliwość (albo w jakiej wersji jest) ?


Na początku pytanie brzmiało "jak zagrać po sieci w warcrafta 1" - skąd tu się nagle pojawił Warcraft 3 i o co ty się właściwie pytasz? Sprecyzuj to.

Cytuj:
Aha i drugie pytanie - czy do takiego grania jest potrzebny klucz (dwie osoby bez wchodzenia na firmowe serwery) ?


Wszystkie trzy metody odnoszą się do gry w WC1:O&H, która to gra powstała jeszcze na dłuuuugo przed battle.netem. W skrócie opierają się na przekonaniu za pomocą zewnętrznego oprogramowania dwóch komputerów że są połączone w sieci lokalnej - pomyśl chwilę i tutaj znajdziesz swoją odpowiedź.

Autor:  LordM [ Śr 02 sie 2006 18:25 ]
Tytuł: 

Lord_Zabujca napisał(a):
Hoho, a co to za cuda? Struktura klient-serwer jest jak najbardziej normalną i używaną w praktycznie każdej grze multiplayer, ale serwer-slave to jeszcze nie widziałem :lol:.


Oczywiście mój błąd klient-serwer, pomieszało mi się trochę :oops:

Lord_Zabujca napisał(a):
Co do łatwości, to pokrótce: do większości gier najprostsze w użyciu jest hamachi - dwie osoby to instalują, łączą się wewnątrz programu w podsieć i już mogą grać jak po (bardzo powolnym, bo ograniczonym prędkością ich połączenia internetowego) lanie.


Ok jeżeli hamachi jest najprostszy w użyciu to na pewno go spróbuję :)

Lord_Zabujca napisał(a):
Problem się pojawia jednak przy grach opartych o IPX - da się to przy użyciu Hamachi zrobić, ale trzeba wiedzieć jak. Wtedy najprostsze jest KALI. Gdy gra nie chce działać pod windowsem, najprostszym rozwiązaniem jest dosbox.


Właśnie dlatego chyba zacznę od Warcrafta 3 bo starsze wersje na pewnowymagają więcej kombinowania (czyt. wiedzy :wink: )


Lord_Zabujca napisał(a):
A w ogóle, to czarujesz człowieku - "połączenie bezpośrednie" to jest taki specjalny kabelek, który jest jeszcze starszym wynalazkiem niż IPX. Nie wierzę, że grałeś po takim kabelku, a jednocześnie jesteś w stanie napisać "jakiś plik IPX".


Otóż grałem przez takikabelek (przez COM1) i to sporo - między innymi w Heretic'a i właśnie Warcrafta (orc&humans) stare dobre czasy ...:)
Później długo już nie grałemw sieci i stąd moje problemy....

Lord_Zabujca napisał(a):
Na początku pytanie brzmiało "jak zagrać po sieci w warcrafta 1" - skąd tu się nagle pojawił Warcraft 3 i o co ty się właściwie pytasz? Sprecyzuj to.


Zgadza się ale ze względu na trudniejszą metodę połączenia spróbuję zajpierw od jakiejś nowszej wersji gry - właśnie Warcraft'a 3

Mam nadzieję, że w nabliższym czasie uda mi się pograć przez sieć - jak pojawią się jakieś problemy to jeszcze zadam parę pytań na tym Forum bo widzę, że są ludzie chętni do pomocy ... pozdr 8)

Autor:  Lord_Zabujca [ Śr 02 sie 2006 21:19 ]
Tytuł: 

LordM napisał(a):
Otóż grałem przez takikabelek (przez COM1) i to sporo - między innymi w Heretic'a i właśnie Warcrafta (orc&humans) stare dobre czasy ...:)


Hmm... Wiedziałeś o jakim kablu mówię? W takim razie jest jeszcze czwarta metoda - użyć emulatora tego właśnie kabelka...

http://planetcnc.gamespy.com/View.php?view=TechTroopers.Detail&id=2

Tutaj masz tutorial jak to zrobić - wprawdzie o ile grą na podstawie której jest to przedstawiane jest C&C95, to zasady są te same wszędzie indziej. Sprawdzałem, przy niej działa, więc i inne powinny działać.

Autor:  LordM [ Pt 04 sie 2006 10:27 ]
Tytuł: 

...Hamachi niestety u mnie nie pójdzie :( - przez to, że mam serwer Proxy.

No nic będę próował dalej innych metod...ciekawa wydaje się ta metoda emulacji COM'a , może to mi zadziała :idea:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/