Warcraft II pol-1 Forum
http://war2pol1.cba.pl/

Nowa matura
http://war2pol1.cba.pl/viewtopic.php?f=5&t=896
Strona 4 z 4

Autor:  liq [ Pn 14 maja 2007 9:20 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Próbowałeś oczywiście co roku, nie tylko w tym?


Chciałem co roku. W I klasie się zagapiłem. W drugiej już na początku września poszedłem do odpowiednich nauczycieli...ich odpowiedź można streścić do "spadaj". W III klasie powiedzałem, że jak tym razem mi nie dadzą to przejdę się do kuratorium (jest tuz obok szkoły :D), na co dostałem odpowiedź, że zmienili taktykę - wszyscy maturzyści mają podejść do Olimpiad.

Przelicznik:
http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34308,3699651.html

chociaż to tak kretyńskie, że może podam więcej źródeł:

http://kierunkistudiow.pl/matura/przeli ... ralny.html


http://blog.matura.info.pl/?p=41


Dlatego w tym roku większość uczniów wybrało podstawowy poziom. Pozostałem przy rozszerzonym, bo uznałem, że skoro już RPO złożył wniosek do TK o zbadanie amnestii i przelicznika to TK jako ostatni rozumny organ państowy zakwestionuje to i nakaze zmianę. I owszem, TK stwierdził, że to jest niezgodne z Konstytucją. Niestety druga część moich przewidywań się nie spełniła - zabronili go zmieniać, by nie robić uczniom kłopotów. W konsekwencji na wiele kierunków dostaną się osoby słabsze, bo w paru miejsach podstawa daje więcej pkt. niż rozszerzony :/.

Wyrok TK: http://www.monitorprawniczy.pl/index.ph ... 16&id=1216

Autor:  Lord_Zabujca [ Pn 14 maja 2007 17:07 ]
Tytuł: 

Glagh? A co to za diabelstwo, i któren debil to wymyślił? O ile już sama idea "przelicznika" już wywołuje u mnie pewien sprzeciw, to jeszcze tak nieżyciowy już woła o pomstę do nieba! To wygląda jakby tam w ministerstwie edókacji znali tylko zależności liniowe, że nie wspomnę już o zupełnie idiotycznym fakcie że zapomnieli iż ISTNIEJE możliwość że uczeń jest wystarczająco dobry aby zdać poziom podstawowy, a niewystarczająco dobry aby zdać rozszerzony, a tylko przeliczył swoje siły. Ale nie, napisz poniżej 30 i koniec. Jest to tym bardziej kuriozalne, że "przelicznik" jest zwyczajnym, zaokrąglonym f(x)=40+(x-30)*6/7 (przy okazji to śmiać mi się chce że musiałem ten wzór sobie wyliczać, pomimo faktu że na przykład "Wyborcza" strzeliła cały akapit na temat "jak to działa". Cały cholerny akapit na temat "jak działa to właściwie to podstawianie do tego no wzoru", nie podając wzoru, aby najwyraźniej nie straszyć czytelników co tylko podstawówki w życiu pokończyli :lol:), czyli jak w mordę strzelił granicą zdawalności powinno być 19 punktów, a nie 30. Najwyraźniej jaśnie oświecony Minister Edókacji nie wierzy w liczby z przedziału (30,40), i stąd taka decyzja.

Ale serio, 40+(x-30)*6/7? PIĘĆ różnych lepszych zależności znalazłem tuż po przeczytaniu artykułu. PIĘĆ! Zależność logarytmiczna, pierwiastkowa, wielomianowa (ta może nie jest taka wspaniała, ale musiałbym zobaczyć co by wyszło po wyliczeniu), przybliżanie funkcjami liniowymi na odcinkach, i jeszcze jedną która w tej chwili mi wyleciała z głowy. Taka kretyńska zależność liniowa, ignorująca w dodatku prawdziwe stosunki podst/rozsz, to byłaby wybaczalna jako ćwiczenie w pierwszej gimnazjum ("ok, 30 żeby zdali, a reszta to tak proporcjonalnie, nie? I śmiga. Och, i zacznijmy od 40 punktów, bo wiadomo że musi być więcej, bo to trudniejsze, ale nie od 75, które było przeciętną naprawdę, bo to tak na oko na za dużo wygląda"), ale jako wzór decydujący o przyszłości całego rocznika, produkt z samej góry? ŻENADA!

Osobiście bym jednak rzekł, że jest jeszcze nadzieja w samych uczelniach. Pamiętacie sławetną Amnestię Maturalną z zeszłego roku? Uczelnie zareagowały "z amnestii nie przyjmujemy" i nic nikt na to nie mógł zrobić. Obstawiam więc że i w tym roku uczelnie zareagują stosując przy liczeniu punktów rekrutacyjnych swoje własne przeliczniki i na tym się skończy kolejny kaskaderski numer Romana Edókatora I Wielkiego.

Autor:  liq [ Pn 14 maja 2007 18:05 ]
Tytuł: 

Jak chodzi o dziekana wydziału prawa UAMu w Poznaniu to stosuja sie wg. przelicznika maturalnego :/

17/20 pkt. z ustnego angielskiego. jakie nudy....
-zdobywanie informacji na temat słownika
-relacjonowanie dlaczego jedzonko nie smakowalo gosciom
-odmowienie spotkania i zaoferowanie innego
-opis obrazka gdzie był: pusty pokój, kobieta na drabinie, pędzel. musiałem się zastanwoić czy to kobieta

Strona 4 z 4 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/