Warcraft II pol-1 Forum
http://war2pol1.cba.pl/

Nowy Warcraft 2!
http://war2pol1.cba.pl/viewtopic.php?f=4&t=2270
Strona 2 z 6

Autor:  Andrzej [ Cz 24 wrz 2009 0:11 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

Ja bym bardziej zastanowił się nad całym systemem regeneracji bohatera.
O ile ludzie, którzy nigdy na necie nie grali i są słabi mogą z tego skorzystać z przyjemnością, o tyle dla nas - ludzi, którzy kampanie przechodzą bez zbędnych wyrafinowanych strategii w 2 godziny, nie robi wielkiej różnicy taka regeneracja. Jeśli kampania nie będzie naprawdę technicznie przemyślana, to ja nawet nie będę potrzebował ruszać się herosem :). To samo z zabiciem takiego kogoś. Multicast death and decay dziewięcioma Death Knightami zabija wszystko w mniej niż pół sekundy. Naprawdę będziesz wielki jeśli zrobisz na tyle trudną kampanię oraz na tyle technicznie poprawną, by można było skorzystać z tych innowacji, które masz zamiar wprowadzić. Osobiście największe problemy widzę więc w:

1) Dostosowaniu poziomu trudności - po tylu latach gry na necie, zrobienie mapy z udziałem kompa, z którym ma się problemy jest niemalże niemożliwe. Zaznaczam "niemalże" :)

2) Praktyczne zastosowanie innowacji - jak już mówiłem, dla mnie regen herosa nawet mającego w cholerę życia absolutnie nic nie zmienia. To nie czasy, gdy robiło się 4 peony do kopalni przez całą kampanię :). Oczywiście możesz postawić jedynie na samą innowacyjność i fabułę. Jednak by połączyć jedno z drugim, musisz się sporo napracować :) .

Bardziej konkretnie:
Cytuj:
+ ZRÓŻNICOWANIE pomiędzy rasami (każda rasa będzie miała swoje silne strony oraz unikalne jednostki)
+ nowe jednostki i ulepszenia do starych ras
+ nowe czary

Mam nadzieję, że grałeś na BN, bo jeśli nie to musisz trochę z nami pograć na necie przed zaczęciem czegokolwiek. A mówię to dlatego, bo dopiero wtedy widzisz, jak 80% ulepszeń i czarów jest w praktyce bezużyteczna, choć wcześniej byś tak nie pomyślał. Chociażby polymorph, heal, exorcism, flame shield, jak i ulepszenia archerów i trolli, których to niemal zawsze się nie ulepsza. Muszą mieć naprawdę dobre zastosowanie i balans.
Cytuj:
+ masa nowych mozliwosci strategicznych

Tutaj naprawdę będziesz wielki jeśli sprawisz, że będzie wiele kontr przeciwko 9 ogrom z bloodlustem.

Cytuj:
+ bohaterowie będą posiadac wlasne specjalności oraz regeneracje hp (oczywiscie gra nie bedzie sie opierala wylacznie na bohaterach xp - jak w War3 - lecz jedynie uwazam, ze w War2 jednak sa odrobinke za slabi i za malo wyrozniajacy sie sposrod jednostek)

Jak już mówiłem, nie robi to żadnej różnicy jeśli przykorbisz herosa do 2k hp z regenem 30hp/sec i damage 60-80. To po prostu bardziej kwestia tego jak mocno potrafisz obronić go innymi jednostkami.
A chciałbym napomknąć o jeszcze jednej rzeczy a mianowicie micro. O ile w pro grach ono i owszem istnieje, o tyle z kompem całą sprawę załatwia mass jednostek, kliknięcie patrolu, następnie kliknięcie na punkt na minimapie.
Cytuj:
+ komputer bedzie uzywal wszystkich zaklec (wlacznie z np.: tworzeniem szkieletow)
Jasne, pod warunkiem, że te zaklęcia spełnią powyższe wymagania :).
Cytuj:
? drzewka rozwoju dla wiekszosci jednostek... czyli albo gracz wybiera jednostke: "Ent" i ma mozliwosc szkolenia "Entow" albo wybiera: "Opiekuna Drzew" i moze szkolic wlasnie te jednostke. Ent bedzie powolny, duzy (wielkosci farmy), wytrzymaly wrecz swietny murek dla lucznikow ;P. Opiekun Drzew bedzie istota latajaca o srednim ataku z mozliwoscia masowego uzdrawiania. Wybor gracza bedzie zalezec od jego osobistej strategii. Nie jestem pewien ile powinno byc takich wyborow, wiec dlatego jest to pod znakiem zapytania.
To jest naprawdę świetny pomysł i jestem całkowicie za.

Cóż, przed Tobą wielkie zadanie :) . Jak coś jesteśmy do dyspozycji.

---- Edit ----
A i jeszcze jedno. Wg mnie mechanika kampanii w warcrafcie iii jest doprowadzona do perfekcji i szedłbym bardziej w tę stronę jeśli chodzi o rozwiązania. Nie bałbym się czegoś typu, zgapa z war3. Jak coś jest dobre to trzeba z tego korzystać. Tak więc jakieś resurection heroesa jest jak najbardziej porządane :) .

Autor:  liq [ Cz 24 wrz 2009 10:33 ]
Tytuł:  Nowy Warcraft 2!

Ee tam mi się wydaje, że kampanię przechodzi się zupełnie inaczej niż grę na necie. Bo czy w kampanii ludzi używałeś ogre lust ? ;) Mój brat potrafił jak grał jeszcze przejść błyskawicznie wszystkie kampanie, raz namówiłem go na grę na BN - przegrał z kretesem. W kampanii trzeba pomyśleć, zaoszczędzisz surowce i jednostki itp. a na BN szybkość+ilość szczególnie na moim ulubionym BGH :D

ale proszę andrzej nie komentuj tego, bo dobrze, wiesz, że dyskusje z Tobą nie mają końca ;)

Autor:  Lord_Zabujca [ Cz 24 wrz 2009 13:37 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

Andrzej napisał(a):
A i jeszcze jedno. Wg mnie mechanika kampanii w warcrafcie iii jest doprowadzona do perfekcji i szedłbym bardziej w tę stronę jeśli chodzi o rozwiązania. Nie bałbym się czegoś typu, zgapa z war3. Jak coś jest dobre to trzeba z tego korzystać. Tak więc jakieś resurection heroesa jest jak najbardziej porządane :) .


Zaraz, ale tam nie ma prawie żadnej mechaniki - misje lecą liniowo w zadanym od początku porządku z zachowaniem stanu bohaterów pomiędzy. Pomijając to ostatnie (albo i nawet nie, dyskusyjna sprawa) to już Dune 2 miało bardziej rozbudowaną "mechanikę kampanii" :lol:.

Autor:  Smokosz [ Cz 24 wrz 2009 13:52 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

Andrzej, w kampanii nie pograsz tak jak na BN bo mapy są dużo bardziej ograniczone i nierówne, ty zaczynasz z hallem, farmą i paroma peonami a wróg ma od razu wybudowaną całą bazę + twoja kopalnia ma , dajmy na to, 20k a i lasu za dużo nie ma. Ja w kampanii nigdy nie stawiałem jakiegoś wall inu i trzech baraków jak na Gow, bo to nie tylko bes sęsu ale też często zwyczajnie niemożliwe!!!!!! :? :shock: :roll: :wink: :ble: :crazy: :| :mrgreen: :oops: :) :jupi: :*

Bronson :arrow:

Autor:  liq [ Cz 24 wrz 2009 14:05 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

Zwłaszcza, że przeciwnik komputerowy zawsze atakuje w ten sam sposób :) a człowiek ma większe możliwości :) ale nie podpuszczajcie andrzeja bo wiecie co będzie ;)

Autor:  Andrzej [ Cz 24 wrz 2009 15:41 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

Cytuj:
Zaraz, ale tam nie ma prawie żadnej mechaniki - misje lecą liniowo w zadanym od początku porządku z zachowaniem stanu bohaterów pomiędzy.

Chodziło mi o rozwiązania typu rzeczywiste zastosowanie jakiejś jednostki w misji. W war2 tego nie masz. A i nigdy nie rozumiałem zarzutu liniowości w grach. Dla mnie to zwykłe gazetogrowe wymyślanie na siłę.

Cytuj:
Ee tam mi się wydaje, że kampanię przechodzi się zupełnie inaczej niż grę na necie. Bo czy w kampanii ludzi używałeś ogre lust ? ;) Mój brat potrafił jak grał jeszcze przejść błyskawicznie wszystkie kampanie, raz namówiłem go na grę na BN - przegrał z kretesem. W kampanii trzeba pomyśleć, zaoszczędzisz surowce i jednostki itp. a na BN szybkość+ilość szczególnie na moim ulubionym BGH :D

ale proszę andrzej nie komentuj tego, bo dobrze, wiesz, że dyskusje z Tobą nie mają końca ;)

Cytuj:
Andrzej, w kampanii nie pograsz tak jak na BN bo mapy są dużo bardziej ograniczone i nierówne, ty zaczynasz z hallem, farmą i paroma peonami a wróg ma od razu wybudowaną całą bazę + twoja kopalnia ma , dajmy na to, 20k a i lasu za dużo nie ma. Ja w kampanii nigdy nie stawiałem jakiegoś wall inu i trzech baraków jak na Gow, bo to nie tylko bes sęsu ale też często zwyczajnie niemożliwe!!!!!! :? :shock: :roll: :wink: :ble: :crazy: :| :mrgreen: :oops: :) :jupi: :*

Bronson :arrow:

Cytuj:
Zwłaszcza, że przeciwnik komputerowy zawsze atakuje w ten sam sposób :) a człowiek ma większe możliwości :) ale nie podpuszczajcie andrzeja bo wiecie co będzie ;)


Czy ja mam kurwa wam specjalnie zrobić filmik jak przechodzi się kampanię?

Nooby :)

Autor:  Smokosz [ Cz 24 wrz 2009 15:58 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

Andrzej jak będziesz chciał założyć nowe acc na jakimś serwerze to ja proponuje Andrzej_smokosz trzymaj poziom

<ciężkie poczucie humoru>

[color=#000080FF

Autor:  Yssar [ Cz 24 wrz 2009 16:48 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

Andrzej napisał(a):
1) Dostosowaniu poziomu trudności - po tylu latach gry na necie, zrobienie mapy z udziałem kompa, z którym ma się problemy jest niemalże niemożliwe. Zaznaczam "niemalże"


A chcesz sie sprobowac na przypakowanego kompa na War2 ? Dwa, trzy dobrze zrobione kompy a lezysz i kwiczysz :) . O poziom trudnosci w dodatku sie nie boj, mam przeciez dostep do skryptow AI kompa. Moge z kompem zrobic co mi sie tylko podoba.

Andrzej napisał(a):
Tutaj naprawdę będziesz wielki jeśli sprawisz, że będzie wiele kontr przeciwko 9 ogrom z bloodlustem.


Sprawie :) . Na obecna chwile przyznam, ze nie wiem dokladnie jak, ale zrobie tak, ze kazda rasa bedzie mozna solidnie powalczyc nawet z ogrami na bloodzie. Aha i jak juz to nie 9 a 18 ;P (wspominalem, ze teraz bedzie mozna zaznaczac dwa razy wiecej jednostek)

Andrzej napisał(a):
Mam nadzieję, że grałeś na BN, bo jeśli nie to musisz trochę z nami pograć na necie przed zaczęciem czegokolwiek. A mówię to dlatego, bo dopiero wtedy widzisz, jak 80% ulepszeń i czarów jest w praktyce bezużyteczna, choć wcześniej byś tak nie pomyślał. Chociażby polymorph, heal, exorcism, flame shield, jak i ulepszenia archerów i trolli, których to niemal zawsze się nie ulepsza. Muszą mieć naprawdę dobre zastosowanie i balans.


Gralem na BNE. Jeszcze w czasach gdy bylo na nim troche ludu xP. Masz racje, wiekszosc spelli i ulepszen bylo nieuzywanych. Prawdopodobnie grajac orkami nadal nie bedziesz ulepszal trolli. Ale np.: armia Elfów będzie się opierała głównie na łucznikach, do tego dodając Enty i ogry na bloodzie moga jedynie zrobic odwrot lub walczyc z Entami i byc pod ostrzalem Elfow (wez pod uwage zroznicowanie terenu, blokujac droge Entami a za nimi ustawiac lucznikow bez problemu poradzisz sobie z ogrami) Co do spelli to postaram sie, zeby wiekszosc z nich byla przydatna. Blizzard i Death and Decay zostana prawdopodobnie nieco oslabione, inne czary typu Haste moze ulepszone (np.: Masowy Haste bylby niezly). Ale nad tym jeszcze trzeba solidnie pomyslec, a to co teraz pisze moze w kazdej chwili ulec zmianie xP.

Andrzej napisał(a):
A chciałbym napomknąć o jeszcze jednej rzeczy a mianowicie micro. O ile w pro grach ono i owszem istnieje, o tyle z kompem całą sprawę załatwia mass jednostek, kliknięcie patrolu, następnie kliknięcie na punkt na minimapie.


Micro bedzie z pewnoscia. Na pewno nie na poziomie Starcrafta, ale zapewniam, ze wzgledem oryginalnego war2 wiele sie zmieni.

Andrzej napisał(a):
A i jeszcze jedno. Wg mnie mechanika kampanii w warcrafcie iii jest doprowadzona do perfekcji i szedłbym bardziej w tę stronę jeśli chodzi o rozwiązania. Nie bałbym się czegoś typu, zgapa z war3. Jak coś jest dobre to trzeba z tego korzystać. Tak więc jakieś resurection heroesa jest jak najbardziej porządane


Nie bedzie ozywiania bohaterow. Zdecydowanie nie bedzie. Bohater bedzie silny i w kampanii przydatny, ale jesli zginie to koniec. Ja tez zadnej wspanialej mechaniki w war3 nie zauwazylem, a przeszedlem wszystkie kampanie wraz z Frozen Throne.

Andrzej napisał(a):
Cóż, przed Tobą wielkie zadanie :) . Jak coś jesteśmy do dyspozycji.


Oczywiscie bede z Wami omawiac wiele spraw dotyczacych dodatku. Chcialbym, zeby ten dodatek jezeli juz bedzie to zeby byl idealny, wiec bede potrzebowac opinii fanow na rozne tematy (czyli Waszej opinii xP). Na razie jednak nie bede podawal nic innego dopoki nie uporam sie z problem z ktorym poki co nie potrafie sie uporac :(. Problem ten dotyczy skryptow i potrzebny by mi byl ktos kto wkoncu odkryje jak to zrobic zeby bylo dobrze.

Wracajac do kampanii jak Liq dobrze zauwazyl w kampanie zupelnie inaczej sie gra niz na BNE. Dlatego tez herosi beda przydatni.

Smokosz napisał(a):
Ja w kampanii nigdy nie stawiałem jakiegoś wall inu i trzech baraków jak na Gow


A ja tartak, kuznie, farmy, itp budowalem tak zeby tworzyly mur dla wiezyczek :) . Glupi komp zawsze biegal do wiezyczek bedac pod ostrzalem xP.

Ten dodatek bedzie calkowicie zmienial ta gre. To juz nie bedzie ta prymitywna gierka, gdzie "huzia na Józia" gracz sobie atakowal na wroga. Teraz gra na BNE bedzie miala wiecej mozliwosci i rozwiazan taktycznych. Zrobie co w mojej mocy zeby tak rzeczywiscie bylo. Jednak przyznaje, ze jak na gwalt potrzebuje kogos kto mi pomoze w skryptach.

Autor:  Smokosz [ Cz 24 wrz 2009 18:29 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

Andżej, Heal i Exorcism są przydatne :> Często jest tak, że spot zabudowany jest Dark Temple a tuż za nią stoją DK gotów rzucić D&D na atakujące knighty. Jeżeli jest w miarę blisko to używając exorcism możesz ich roztenteges. Zwłaszcza że mało kto tak robi, więc z reguły nie odsuwa się DK od wallinu.

Heal też się przydaje przy forsowaniu bazy bronionej przez wieżę, machinę itp.

Autor:  liq [ Cz 24 wrz 2009 18:32 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

Cytuj:
Nie sadze. Czytalem jedynie Dzień Smoka, a Mediv nigdy zbytnio mnie nie obchodzil xP (co tu duzo mowic, ale do zbyt rozgarnietych postaci to on nie nalezal - no co za debil zrzeka sie tak poteznej mocy ?). Wiem jedynie, ze jego matka jest super potezna czarodziejka xP, a poza tym nie wiem



Jak chcesz mogę przedstawić jej historię:)

Autor:  Yssar [ Cz 24 wrz 2009 19:14 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

liq napisał(a):
Cytuj:
Nie sadze. Czytalem jedynie Dzień Smoka, a Mediv nigdy zbytnio mnie nie obchodzil xP (co tu duzo mowic, ale do zbyt rozgarnietych postaci to on nie nalezal - no co za debil zrzeka sie tak poteznej mocy ?). Wiem jedynie, ze jego matka jest super potezna czarodziejka xP, a poza tym nie wiem



Jak chcesz mogę przedstawić jej historię:)


Ok :) . Przedstaw. Jej syna niezbyt lubie ale ona moze byc nawet ciekawa postacia xP.

Autor:  liq [ Cz 24 wrz 2009 19:15 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

Wkońcu w momencie War2 ma przeszło 800 lat :D

Autor:  Andrzej [ Cz 24 wrz 2009 20:34 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

Yssar nie miałem zamiaru naskakiwać na Ciebie, a jedynie powiedzieć na co zwróciłbym szczególną uwagę. Twój post jednakże wzniecił me oczekiwania :) . Spraw, bym nie mógł wygrać bez masowania ogrów i kliknięcia patrolu to i tak wykonasz wystarczającą robotę :).

Cytuj:
Andżej, Heal i Exorcism są przydatne :> Często jest tak, że spot zabudowany jest Dark Temple a tuż za nią stoją DK gotów rzucić D&D na atakujące knighty. Jeżeli jest w miarę blisko to używając exorcism możesz ich roztenteges. Zwłaszcza że mało kto tak robi, więc z reguły nie odsuwa się DK od wallinu.

Heal też się przydaje przy forsowaniu bazy bronionej przez wieżę, machinę itp.


Blablabla. Graj ze mną i to zrób.

Wiesz, szkielety też możesz rzucić. Moje pytanie - po cholere?

Autor:  liq [ Cz 24 wrz 2009 22:11 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

przy fastest inne czary niż lust i blizz/d&c są nieużywane, ale o tym jest tu http://war2pol1.net46.net/viewtopic.php?f=4&t=146 a przy okazji gdyby zapomniał, że ten post pierwszy z podanego linka jest mój i ktoś by mi o tym powiedział - nie uwierzyłbym.

Autor:  Yssar [ Cz 24 wrz 2009 22:19 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

Co do predkosci gry to mozliwe, ze bedzie nieco obnizona. Mysle tez nad zwiekszeniem hp jednostek (zeby bitwy trwaly odrobinke dluzej). Poczatkowo grunt mial miec 65 hp... teraz mysle, zeby podwoic ta liczbe. Atak pozostanie ten sam, a samo zwiekszenie hp da troche wiecej czasu graczom na dowodzenie podczas bitwy.

Autor:  Smokosz [ Cz 24 wrz 2009 22:46 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

Dla mnie bez sensu, zrobili tak w Warze III i wygląda to kretyńsko. Zmniejszenie speeda i zwiększenie żywotności jednostek = jacyś kolesie stojący naprzeciwko siebie i naparzający się od niechcenia mieczami, nie walka.

Autor:  Andrzej [ Pt 25 wrz 2009 1:11 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

liq napisał(a):
przy fastest inne czary niż lust i blizz/d&c są nieużywane, ale o tym jest tu http://war2pol1.net46.net/viewtopic.php?f=4&t=146 a przy okazji gdyby zapomniał, że ten post pierwszy z podanego linka jest mój i ktoś by mi o tym powiedział - nie uwierzyłbym.


OMFG Wszyscy w tym temacie pieprzyli farmazony łącznie ze mną :)
No proszę jak człowiek może zmienić swoje poglądy w parę lat :P

Cytuj:
Dla mnie bez sensu, zrobili tak w Warze III i wygląda to kretyńsko. Zmniejszenie speeda i zwiększenie żywotności jednostek = jacyś kolesie stojący naprzeciwko siebie i naparzający się od niechcenia mieczami, nie walka.

No właśnie po to jest to micro, żeby się od niechcenia nie naparzali. Będzie potrzebne wiele testów, żeby dopasować czas takich "walk" a np. szybkością budowy jednostek.

Autor:  Yssar [ Pt 25 wrz 2009 9:06 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

No skoro uwazacie, ze to rzeczywiscie bez sensu... w kazdym razie to wyjdzie w praniu, czyli podczas testowania, a do tego jeszcze dluuuuga droga. Najpierw trzeba zajac sie tym moim nieszczesnym problem o ktorym juz wspominalem i ktory zahamował moja prace od pół roku. Jesli nie znajdziemy jakiegos sposobu na ten problem, to dodatek nie powstanie... no chyba, ze uznacie opcje b) za sluszna, ale jak na razie spotkalem sie z kilkoma negatywnymi opiniami co do tego sposobu.
Powinienem chyba wczesniej o tym dac znac no ale myslalem, ze jednak ktos sie zglosi do pomocy kto sie zna na .lua lepiej niz ja. Ten problem to dodanie rasy do Warcrafta tak, zeby ona dzialala tak samo jak dwie stare. Jednostki, upgrade'y, spelle a nawet surowce moge bez problemu wstawic, ale Dwarf jako oddzielna rase nie. Nie opisze tego tak na sucho, wiec skopiuje fragment skryptu:

DefineRaceNames(
"race", {
"race", 0,
"name", "human",
"display", "Human",
"visible"},
"race", {
"race", 1,
"name", "orc",
"display", "Orc",
"visible"},
"race", {
"race", 2,
"name", "neutral",
"display", "Neutral"})

DefineUnitTypeWcNames(
"unit-footman", "unit-grunt", "unit-peasant", "unit-peon", "unit-ballista",
"unit-catapult", "unit-knight", "unit-ogre", "unit-archer", "unit-axethrower",
"unit-mage", "unit-death-knight", "unit-paladin", "unit-ogre-mage",
"unit-dwarves", "unit-goblin-sappers", "unit-peasant",
"unit-peon", "unit-ranger", "unit-berserker", "unit-female-hero",
"unit-evil-knight", "unit-flying-angle", "unit-fad-man",
"unit-white-mage", "unit-beast-cry", "unit-human-oil-tanker",
"unit-orc-oil-tanker", "unit-human-transport", "unit-orc-transport",
"unit-human-destroyer", "unit-orc-destroyer", "unit-battleship",
"unit-ogre-juggernaught", "unit-nothing-22", "unit-fire-breeze",
"unit-nothing-24", "unit-nothing-25", "unit-human-submarine",
"unit-orc-submarine", "unit-balloon", "unit-zeppelin",
"unit-gryphon-rider", "unit-dragon", "unit-knight-rider", "unit-eye-of-vision",
"unit-arthor-literios", "unit-quick-blade", "unit-knight-rider", "unit-double-head",
"unit-wise-man", "unit-ice-bringer", "unit-man-of-light", "unit-sharp-axe",
"unit-skeleton", "unit-skeleton", "unit-daemon", "unit-critter",
"unit-farm", "unit-pig-farm", "unit-human-barracks", "unit-orc-barracks",
"unit-church", "unit-altar-of-storms", "unit-human-watch-tower",
"unit-orc-watch-tower", "unit-stables", "unit-ogre-mound",
"unit-inventor", "unit-alchemist", "unit-gryphon-aviary",
"unit-dragon-roost", "unit-human-shipyard", "unit-orc-shipyard",
"unit-town-hall", "unit-great-hall", "unit-elven-lumber-mill",
"unit-troll-lumber-mill", "unit-human-foundry", "unit-orc-foundry",
"unit-mage-tower", "unit-temple-of-the-damned", "unit-human-blacksmith",
"unit-orc-blacksmith", "unit-human-refinery", "unit-orc-refinery",
"unit-human-oil-platform", "unit-orc-oil-platform", "unit-keep",
"unit-stronghold", "unit-castle", "unit-fortress", "unit-gold-mine",
"unit-oil-patch", "unit-human-start-location", "unit-orc-start-location",
"unit-human-guard-tower", "unit-orc-guard-tower", "unit-human-cannon-tower",
"unit-orc-cannon-tower", "unit-circle-of-power", "unit-dark-portal",
"unit-runestone", "unit-human-wall", "unit-orc-wall", "unit-dead-body",
"unit-destroyed-1x1-place", "unit-destroyed-2x2-place",
"unit-destroyed-3x3-place", "unit-destroyed-4x4-place",
"unit-peasant", "unit-peon", "unit-peasant", "unit-peon", "unit-human-oil-tanker", "unit-orc-oil-tanker")

To dziala najprawdopodobniej tak... jesli "race" wynosi 0 to wybierany jest "unit-footman", w przeciwnym wypadku (lub gdy zostanie wybrany "race" 1) "unit-grunt". Ta regulka zgadzala by sie idealnie gdyby nie jednostki neutralne wplatane miedzy jednostki orkow i ludzi. Caly ten skrypt jest uzywany przy ladowaniu mapki. Wtedy komp "przerabia" gruntow na footmanow jesli gracz wybral rase "0", czyli "human".
Uwierzcie, ze zmienialem to na czterdziesci sposobow ale za kazdym razem nie wychodzilo dobrze. W "DefineRaceNames" wstawialem:
"race", {
"race", 3,
"name", "dwarf",
"display", "Dwarf",
"visible"},
<to raczej oczywiste xd>
nastepnie wstawialem krasnoludzki odpowiednik jednostki np.: "unit-footman", "unit-grunt", "unit-warrior". Uruchomilem gre... wybieram mapke, rase "Dwarf" i przy ladowaniu plikow gra sie wylacza. Wybierajac inna rase, mapka sie uruchamia lecz jednostki sa zupelnie pomieszane, w wyniku czego zamiast kopalni mamy Uthera, a smok ktory wisial nad wiezyczka stal sie gruntem siedzacym na farmie :roll: . Mimo tego, ze wpisalem baranowi nowa "race" to ten wybiera nadal jakby byly tylko dwie. Mozliwe, ze caly problem nie jest tylko w tym akurat pliku, no ale niestety nie doszukalem sie tego w innych. Bardzo mozliwe, ze to dziala na zasadzie "PRAWDA" i "FALSZ". Wiec nasz "human" odpowiada za "PRAWDE" a w przeciwnym wypadku wybierany jest "FALSZ" czyli "orc" i to, ze dodalem nowa "race" tego nie zmienia. Obawiam sie rowniez, ze to moze byc zapisane w samym pliku .exe ale mam nadzieje, ze tak nie jest.

a teraz moja opcja b)...
mozemy umiescic trzy rasy (ludzi, krasnoludow i elfow) w jednej o nazwie "Alliance". Na poczatku mapki gracz wybieralby jedna z tych trzech ras i wtedy jego podstawowe jednostki zamienialyby sie w swoje odpowiedniki (dzialaloby to na zasadzie darmowego i blyskawicznego upgrade'u). Byloby to jednak spore utrudnienie dla gracza ktory wybral orkow (nie wiedzialby on jaka rasa gra przeciwnik). Poza tym moglibyscie zapomniec o grze Melee z kompami, bo nie da sie zaprogramowac tak kompa, zeby sam sobie wybieral ktora z tych trzech ras ma grac, wiec komp by nic nie robil i stal robolem w miejscu. W kampaniach owe rozwiazanie nie stanowiloby problemu bo gracz nie mialby mozliwosci zmiany rasy, a komp mialby rase z gory ustalona.

To chyba tyle co moge o tym powiedziec. Czekam na Wasze pomysly.

Autor:  liq [ Pt 25 wrz 2009 11:01 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

hm a może jeszcze raz zapytałbyś się Howla o pomoc? Może ma czas a o tym nie wie :P

Autor:  Yssar [ Pt 25 wrz 2009 11:05 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

liq napisał(a):
hm a może jeszcze raz zapytałbyś się Howla o pomoc? Może ma czas a o tym nie wie :P


Podejrzewam, ze Wy macie z nim lepszy kontakt niz ja. W kazdym razie zapytam go jeszcze raz.

Autor:  liq [ Pt 25 wrz 2009 11:26 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

bardzo możliwe, że kiedyś dostał ode mnie jakieś ostrzeżenie czy coś więc lepiej nie będę pytał ;)

Autor:  Yssar [ Pt 25 wrz 2009 11:37 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

A co myslisz/myslicie na temat opcji b) ?

Autor:  Smokosz [ Pt 25 wrz 2009 13:32 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

Że lepsze takiego kombinowanie niż danie za wygraną.

Autor:  Andrzej [ So 26 wrz 2009 1:57 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

Yssar powiem szczerze, że nawet nie chciało mi się czytać tego wszystkeigo przed opcją b, bo i tak pewnie nie skumałbym. Ale jedno jest pewne. Opcja b odpada :P.

A i co ty na to by zapytać o to ludzi z ucculta? Tam powinien się ktoś znaleźć. Wczoraj podczas gry na ru gadałem z paroma o tym, ale nie wspominałem, że potrzebujesz kogoś do pomocy.
W każdym razie padł pomysł czarów AoE dla ludzi, jak heal :)

Autor:  Yssar [ So 26 wrz 2009 7:37 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

Zapytaj jesli mozesz. Ja z nimi nie mam kontaktu. A Ty tam pewnie znasz pare osob. W kazdym razie popytaj ich, oczywiscie wspomnij ze ten War2 jest zapisany w .lua (tworcy tego skyptowego Warcrafta nazwali go Wargusem - moze ktos zna ten tytul).


Co do opcji b) tylko dwie osoby wyrazily pozytywne zdanie o tym: moj brat i Smokosz :) .

Autor:  liq [ So 26 wrz 2009 11:17 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

Też nie mam z nim kontaktu tylko Avenger utrzymywał z nim kontakty chyba.

Autor:  Avenger_ [ So 26 wrz 2009 11:37 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

Tylko nie tylko, dawg.

Autor:  pavlos [ Cz 01 paź 2009 23:40 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

Pomysł bardzo dobry, ale niestety zniwiarzy malo :-) Ja tez z tymi klockami nie mialem do czynienia.

Autor:  Scarab [ Pt 02 paź 2009 13:08 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

Pomysł dobry, przyłączyłbym się nawet.. W pixelarcie sporo robiłem, efekty pracy mogę pokazać.. Ale w sumie nie jest to nic nadzwyczajnego. xD

Ale przerobienie kilku jednostek nie powinno być takim problemem.. Zwłaszcza, że są to małe bitmapy które nie wymagają zbyt wielu przeróbek.

Jakby co :

http://i162.photobucket.com/albums/t252 ... 3/saga.png
http://i162.photobucket.com/albums/t252 ... sta123.png
http://i162.photobucket.com/albums/t252 ... 3/1frr.png
http://i162.photobucket.com/albums/t252 ... /1frr1.png
http://i162.photobucket.com/albums/t252 ... rr1121.png
http://i162.photobucket.com/albums/t252 ... 03/Eve.jpg
http://i162.photobucket.com/albums/t252 ... icar12.png
http://i162.photobucket.com/albums/t252 ... astiff.jpg
http://i162.photobucket.com/albums/t252 ... ires-1.png
http://i162.photobucket.com/albums/t252 ... s12123.jpg
http://i162.photobucket.com/albums/t252 ... stacie.png
http://i162.photobucket.com/albums/t252 ... sprite.png
http://i162.photobucket.com/albums/t252 ... edzie1.png
http://i162.photobucket.com/albums/t252 ... edzie2.png
http://i162.photobucket.com/albums/t252 ... zombie.jpg

Autor:  Yssar [ Pt 02 paź 2009 16:21 ]
Tytuł:  Re: Nowy Warcraft 2!

pavlos napisał(a):
Pomysł bardzo dobry, ale niestety zniwiarzy malo :-) Ja tez z tymi klockami nie mialem do czynienia.


Ja tez nie mialem nigdy do czynienia z .lua. Ale gdy dostalem w moje lapki War2 wlasnie w .lua to sam sie do niego dobralem. Te skrypty naprawde nie sa trudne. "Wystarczy chcieć" :D


Scarab napisał(a):


:) . Obrazki do War2 wygladaja tak: http://img260.imageshack.us/i/ogre.png/.
Jak sam widzisz Scarab, sa one zapisane w .png. Ja dorabialem nowe obrazki w Gimpie, ale to dosc czasochlonna zabawa wiec ktos taki jak Ty bardzo by sie przydal xd. Napisz na moje gg: 1751431

Strona 2 z 6 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/