Warcraft II pol-1 Forum
http://war2pol1.cba.pl/

Zagadki
http://war2pol1.cba.pl/viewtopic.php?f=4&t=181
Strona 1 z 1

Autor:  Lord_Zabujca [ Pt 23 lip 2004 23:47 ]
Tytuł:  Zagadki

Pośród przepastnych archiwów map ze strony Warcraft 2 Occult udało mi się odnaleźć cztery bardzo ciekawe mapki polegające na rozwiązaniu pewnych problemów przy zastosowaniu danych środków, będące nastawione na planowanie i logiczne myślenie. Jako że istnieje możliwość że niektórzy na tym forum jeszcze ich nie widzieli, to postanowiłem dać link (wszystkie autorstwa DjinnKahna, wszystkie gra się na ustawieniach map default):

Ogre puzz - zaprojektuj wall-in który będzie w stanie cały czas naprawiany wytrzymać napór ogromnej ilości ogrów (fajnie by było zobaczyć screeny z różnymi wersjami udanych)

Wskazówki:
- 3 chłopów naprawia budynek szybciej niż 4 ogry go niszczą
- Gdy ogr ma możliwość ataku 2 budynków, to wybiera cel o wyższej przypisanej mu "wartości" (od najwyższej: tower/hall/mill/farma)

Teraz 3 typowo zagadkowe:

1. Tinypuz
Mała mapka o dobrym wyważeniu - nie jest prosta, ale też nie jest na tyle trudna by zniechęcać.

Zasady:
- Gra się z włączonym cheatem "on screen"
- Celem jest wyeliminowanie niebieskiego
- Wolno używać innych cheatów, ale TYLKO jeśli zaoszczędza się przez to czas

2. Puzzle.pud
Większa i bardziej złożona mapka. Celem jest dojście do ułożonego z murku napisu "The end". Kilka notek autora:
- Gra się z włączonym "on screen"
- Pierwsze ulepszenie łucznicze zabiera 2 sekundy
- Zapisuj po przejściu do następnej strefy
- Zmieniaj prędzkość przy użyciu +/- (w niektórych częściach przyda się slowest)
- Jeśli WSZYSTKIE jednostki wroga są bezczynne możesz używać "make it so" (żeby nie marnować czasu)

3. dkPuzzle.pud
Legenda głosi że tą mapkę da się przejść :P. Celem jest również dotarcie do "the end". Komu się uda - gratulacje. Notki autora:
- graj z "on screen"
- jeśli WSZYSTKIE jednostki wroga są bezczynne możesz używać "make it so" (żeby nie marnować czasu)
- Nie wykorzystuj za bardzo losowych uszkodzeń
- Ta mapa jest do przejścia : )

Ważną wskazówką są znajdujące się na mapie numery, które pokazują kolejność w której należy się zajmować poszczególnymi problemami. Pierwszym celem jest dostanie się peonem do wody zanim zostaną zniszczone lumber mille w rogu.


Chwalcie się ludzie jak wam poszło.

Autor:  chevalier [ So 24 lip 2004 17:19 ]
Tytuł: 

Wiesz, ja się nie bawię w takie planowanie. To zajmuje dużo czasu, uzależnia, zabija wyobraźnię... po jakimś czasie lecisz według planu i tyle.

Raczej gram na wyczucie, chociaż wcale nie bezmyślnie. Wolę mieć otwarte pole manewru niż być uzależnionym od powodzenia jakiegoś szczegółu w planie.

Jeśli już obmyślam coś bardziej wyspecjalizowanego, to zawsze staram się mieć inny plan w zanadrzu. Praktycznie się nie zdarza, żebym wybrał jakąś taktykę, której powodzenie zależy od losowych czynników i "może się nie udać".

Autor:  Lord_Zabujca [ So 24 lip 2004 17:56 ]
Tytuł: 

Chevalier << To na pewno odpowiedź do właściwego tematu? Nie widzę tutaj w jaki sposób miałbyś się nauczyć jakichś taktyk czy schematów. W ogóle jakiś ten post oderwany od całości...

Jak rozwiązujesz np. krzyżówkę i wiesz że 1 pionowo to KAWA, to raczej nie zaczniesz dążyć wszelkimi sposobami do ułożenia KAWA grając w scrabble...

Powtarzam, to są ZAGADKI. W ilu grach BNE przyda ci się schemat {spoiler alert}przejścia peonem koło ratowalnych gruntów tak aby ich nie dotkąć, bo wtedy przekroczysz food limit i nie zbudujesz axethrowerów{/spoiler alert}? To nie są mapy typu "przeciwnik cię atakuje 50 gruntami - obroń się 6 magami z full maną" i naprawdę żadnych planów czy schematów tutaj nie nałapiesz.

EDIT: A co do tego zabijania wyobraźni, to prawdopodobnie raczej ją sobie rozwiniesz, bo z tego co widzę nie spotkałeś się jeszcze z takimi mapami, a tym bardziej z przedstawionymi w nich problemami.

Autor:  NightCrawler [ So 31 lip 2004 17:59 ]
Tytuł: 

Kurde te zagadki/mapki sa swietne, tylko nie moge przejsc pewnie teraz wiekszosc czasu bede siedzial nad nimi. Koles ktory je stworzyl jest genialny.Kurde nawet tego tak z pozoru banalnego z ogrami nie moge przejsc.

Autor:  Lord_Zabujca [ N 01 sie 2004 10:17 ]
Tytuł: 

To fakt - gość jest niezły (spójrz na tinypuz - takie niby małe, ale co on tam nawciskał to się w głowie nie mieści). A co do ogrów to mogę powiedzieć że się ukończyć DA (osobiście sprawdzone :P)

Autor:  yco [ N 01 sie 2004 23:14 ]
Tytuł: 

to są mapki do przejścia, nikt ci nie kaze w nie tłuc non stop, przejdziesz raz i tyle... to tak samo jak z Boulder Dashem czy SokoBanem i innymi grami logicznymi - świetnie rozwijają wyobraźnię i logiczne planowanie :) jak juz wiesz jak sie przechodzi level to jest latwo, ale trzeba wpaść na ten trop (nie to co BGH - to dopiero zabija wyobraźnie)

Zagram w nie na pewno, ale na razie mam co innego do roboty ^^

Autor:  NightCrawler [ Pn 02 sie 2004 9:46 ]
Tytuł:  Udalo sie!!!!!!!!!!

W koncu udalo mi sie przejsc Zagadke-Ogrow, latwo nie bylo, musilem przebudowywac baze pare razy(wczasie ich ataku) bo nie zawsze chcialy podchodzic jak odchodzilem peonami z wlaszcza na koncu.Zamieszczam screene ale nie bezposrednio bo moze ktos niechce zobaczyc niechcacy jak zrobic baze.
Jeszcze wazna sprawa przy budowie tylko na poczatku uzywalem "make it so" potem budowalem normalnie.
oraz uzywalem "on screen"

Autor:  M-o-G(FriM) [ Pn 02 sie 2004 9:54 ]
Tytuł: 

lol wtf on screen na kompa :) i jeszcyz wygrales ?! eeeee... to ja sie na tobie nie poznałem !

Autor:  NightCrawler [ Pn 02 sie 2004 11:47 ]
Tytuł: 

KURDE TO SA MAPY ZAGADKI, TU SIE TEGO UZYWA.BOSZEEEEEEE
JAK KTOS W TO GRAL TO WIE O CO CHODZI.
ZAGRAJ,WYGRAJ A POTEM SIE WYPOWIADAJ
I NIE SIL SIE NA DOWCIP, BO TO TEGO POTRZEBA KOMOREK (KAZDY WIE JAKICH)

Autor:  Lord_Zabujca [ Pn 02 sie 2004 12:57 ]
Tytuł: 

M-o-G(FriM) napisał(a):
lol wtf on screen na kompa :) i jeszcyz wygrales ?! eeeee... to ja sie na tobie nie poznałem !


Polecam się lepiej zapoznać z tym o czym mówisz i przejść choćby tego ogrepuzza cvaniaku.


Sam natomiast zamieszczam swój zwycięski wall-in.

{Usunięty - miejsca mało, no i spoilery zwykle nie są zbyt mile widziane}

Autor:  NightCrawler [ Pn 02 sie 2004 14:19 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Żadnej utraconej jednostki (poza szkieletami), żadnego zniszczonego przez wroga budynku (sam musiałem zniszczyć sobie 3 razy farmę aby wywabić ogry które nie zareagowały na rozpoczęcie, ale to się raczej nie liczy

ja stracilem jednego peona kturym ruszylem szkielety i niestety musialem poswiecic budynki bo niechcieli podchodzic blizej wiezy a tam gdzie atakowali, niedosiegala ich

Autor:  Lord_Zabujca [ Pn 02 sie 2004 14:21 ]
Tytuł: 

Tym co dotknął szkielety zbudowałem ostatnią farmę, a tych co nie chcieli podchodzić wabiłem peasantem, który przechodził przez dziurę zrobioną przez zniszczenie farmy i wracając budował ją od nowa :P

Autor:  loslobos [ Pt 06 sie 2004 16:28 ]
Tytuł: 

wespol zespol z faramirem rozpracowalismy mape tinypuz, z jego wiekszym nieco udzialem :) 2 juz wiec pekly, bierzcie sie za nastepne hehehe

Autor:  liq [ Pt 06 sie 2004 17:29 ]
Tytuł: 

moze jakis dowodzki ukonczenia tej mapy?

Autor:  loslobos [ Pt 06 sie 2004 18:48 ]
Tytuł: 

a co, nie wierzysz mi?? nie dam ss bo zobaczysz na nim jak nalezy przejsc mape, uwierz na slowo

Autor:  Loo_zak [ Cz 12 sie 2004 13:40 ]
Tytuł:  odp:...

Jaaa ale pojechane te mapy :roll:
Nie mogłem przejść ani jednej :twisted:

Autor:  Andrzej [ Cz 12 sie 2004 19:22 ]
Tytuł: 

ja to na razie tylko to z ogrami przeszedlem :) a reszty sie nie bawilem.

Autor:  Lord_Zabujca [ So 14 sie 2004 21:34 ]
Tytuł: 

Dobra ludzie, solidnie się z tym namęczyliśmy, ale oto chcielibyśmy przedstawić rozwiązanie do tinypuz nagrane w INSIGHCIE! Niemożliwe powiadacie? Że insight gier z komputerem nie trawi? Wszystko prawda, ale od czego są aktorzy, którzy chętnie się zgodzą w celach edukacyjnych zagrać rolę tego złego dwujednostkowca, czy też szlachetnego "rescuable passive"? Oto przedstawiam efekty naszej wspólnej pracy:

Autor:  Lord_Zabujca [ Pn 16 maja 2005 19:17 ]
Tytuł: 

Nie podoba mi się istnienie takiego tematu-ducha (jakimś cudem toto przetrwało wielką czystkę i cały czas istniało, z tym drobnym problemem że nie było nigdzie wypisane), więc niniejszym przywracam go do życia. Zresztą, jest wśród nas parę osób które nigdy się tymi zagadkami nie zajęły - może teraz będą mogły :wink:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/