Warcraft II pol-1 Forum

Warcraft 2 dalej zyje :)
Teraz jest Cz 25 kwi 2024 12:43

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Predkość gry na maxa ?
Ankieta wygasła Pn 16 sie 2004 14:19
NIE 47%  47%  [ 9 ]
TAK 53%  53%  [ 10 ]
Liczba głosów : 19
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Pn 08 lut 2010 22:09 
Offline
Peon Slayer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 01 lip 2004 21:04
Posty: 1456
Lokalizacja: Świebodzin <--- cool miasto
Jak się nasze prosy zapatrują na to dziś?

Czy lord i jego teoria (jakże tylko teoretyczna przeca) ludzie > orc, ma u kogoś wzięcie?

_________________
Dalszy ciąg Tabalugi Kamila: ZŁY BAŁWAN CHCEEEEE... ZAMIENIĆ W ŚNIEG.... WSZYSTKO CO WOKÓŁ TRWA. NASZ DZIELNY TABALUGA ZAWSZE SOBIE RADĘ DA!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Pn 08 lut 2010 22:15 
Offline
SMOKOSZ
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 02 lut 2005 17:43
Posty: 1744
Lokalizacja: Białystok <--- cool miasto
Cytuj:
dal mnie to bez sensu w ogule ta predkosc ef.


Cytuj:
Ale powiedzcie przecierz


Cytuj:
przecierz atakuja cie zlustowane ogry.


Cytuj:
ogr ktury ma slow


Cytuj:
wygra z knightem normal


gg Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Pn 08 lut 2010 22:30 
Offline
MODERATOR
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 17 lip 2004 13:25
Posty: 1458
To wszystko zależy od mapki. Na moim ulubionym HSC lust nic nie da. I tak częściej wpadasz z orłami i magią albo piechotą na początku. Chyba raz używałem leczenia paladynów za to częściej zmieniania w owieczki. Jak masz kilku magów z maną ponad 200 możesz pozmieniać parę smoków a resztę dobić blizzem. Często oszczędzasz dzięki temu swoje budynki czy jednostki. Lub inna sytuacja Smokosz zbierał na mnie orły na środku wody, ale kilka z nich było na tyle blisko brzegu, że mogłem tam podejść magiem i pozamieniać nie wywołując alarmu. Sytuacja nr 2 tego nie widziałem ale Smokosz tak mówił, że pozamieniał mi peonów i dzięki temu zablokował pobieranie złota. Jednak w szale bitewnym na f z tego nie korzystałem. I znaczenia ma taktyka i jej wykonanie.

_________________
http://chomikuj.pl/liq0/Galeria/bez*c2*a0tytu*c5*82u,377362451.JPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Pn 08 lut 2010 22:50 
Offline
SMOKOSZ
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 02 lut 2005 17:43
Posty: 1744
Lokalizacja: Białystok <--- cool miasto
Sram.

Na EF dopadają mnie nerwy. Taki obsesyjny lęk, jestem przyzwyczajony do F, tzn. mój zegar biologiczny (nie moja wina, grałem jak inni) i gdy gram na EF 1v1 to mnie dobija, w momencie gdy normalnie (na F) powinienem mieć już ogry (tak sugeruje zegar biologiczny) nadal mam grunty i to mnie dobija, moja świadomość wie, że to EF ale mimo wszystko jest tak zakorzeniona w F, że wydaje jej się, że to ja gram wolniej niż zwykle i że wróg zaraz mnie zajebie miliardem smoków.

Na HSC lust daje wiele.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Wt 09 lut 2010 20:09 
Offline
Peon Slayer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 15 lip 2004 20:13
Posty: 842
Lokalizacja: Wrocław
Andrzej napisał(a):
Czy lord i jego teoria (jakże tylko teoretyczna przeca) ludzie > orc, ma u kogoś wzięcie?


Uch, co? Ja zawsze twierdziłem że to tak mniej więcej wygląda:

Obrazek

Jest to poglądowy wykres "jakości gry" od "poziomu gracza w kontroli danej rasy" (obie osie obrazują przedział [0%,100%] od maksymalnych możliwych wartości) przy zastosowaniu w pionie skali dającej ładny wykres liniowy dla ludzi. Zauważ że większość wykresu zielona kreska spędza pod czerwoną. Wszystko zależy od odcinka wykresu któremu się przyjrzymy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Śr 10 lut 2010 2:13 
Offline
Peon Slayer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 01 lip 2004 21:04
Posty: 1456
Lokalizacja: Świebodzin <--- cool miasto
Zanim wstawię horserotfla chciałbym, byś przybliżył bliżej moment, gdy to czerwona linia jest nad zieloną.

_________________
Dalszy ciąg Tabalugi Kamila: ZŁY BAŁWAN CHCEEEEE... ZAMIENIĆ W ŚNIEG.... WSZYSTKO CO WOKÓŁ TRWA. NASZ DZIELNY TABALUGA ZAWSZE SOBIE RADĘ DA!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Śr 10 lut 2010 23:26 
Offline
Peon Slayer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 15 lip 2004 20:13
Posty: 842
Lokalizacja: Wrocław
Nie bardzo wiem co ci to da, ale proszę:

Obrazek

Ów "moment" w dwukrotnym przybliżeniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Śr 10 lut 2010 23:36 
Offline
SMOKOSZ
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 02 lut 2005 17:43
Posty: 1744
Lokalizacja: Białystok <--- cool miasto
Lord_Zabujca napisał(a):
Nie bardzo wiem co ci to da, ale proszę:

Obrazek

Ów "moment" w dwukrotnym przybliżeniu.


DODGE

ROFL

WTF

LOL

NWB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Cz 11 lut 2010 0:05 
Offline
Peon Slayer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 01 lip 2004 21:04
Posty: 1456
Lokalizacja: Świebodzin <--- cool miasto
CZY JA NAPRAWDĘ WIDZĘ, ŻE LZ POSTANOWIŁ W KOŃCU WYKAZAĆ SIĘ ŻARTEM? !!!!!!!

W 1 N 0 D L 4 T 3 G 0 P 4 N 4 !!!!

_________________
Dalszy ciąg Tabalugi Kamila: ZŁY BAŁWAN CHCEEEEE... ZAMIENIĆ W ŚNIEG.... WSZYSTKO CO WOKÓŁ TRWA. NASZ DZIELNY TABALUGA ZAWSZE SOBIE RADĘ DA!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Cz 11 lut 2010 0:33 
Offline
Peon Slayer

Dołączył(a): Wt 27 cze 2006 9:57
Posty: 876
Lokalizacja: Wrocław <------- cool miasto
ja tam rozumiem(kminie) zupelnie, o co chodzi LZtowi. Jak ty mozesz tego nie rozumiec, andre?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Cz 11 lut 2010 2:16 
Offline
Peon Slayer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 01 lip 2004 21:04
Posty: 1456
Lokalizacja: Świebodzin <--- cool miasto
Avenger_ napisał(a):
ja tam rozumiem(kminie) zupelnie, o co chodzi LZtowi. Jak ty mozesz tego nie rozumiec, andre?



Obrazek

_________________
Dalszy ciąg Tabalugi Kamila: ZŁY BAŁWAN CHCEEEEE... ZAMIENIĆ W ŚNIEG.... WSZYSTKO CO WOKÓŁ TRWA. NASZ DZIELNY TABALUGA ZAWSZE SOBIE RADĘ DA!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Cz 11 lut 2010 13:43 
Offline
SMOKOSZ
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 02 lut 2005 17:43
Posty: 1744
Lokalizacja: Białystok <--- cool miasto
Avenger_ napisał(a):
ja tam rozumiem(kminie) zupelnie, o co chodzi LZtowi. Jak ty mozesz tego nie rozumiec, andre?


posłuchaj sobie tego http://www.youtube.com/watch?v=3sFV8phOT6g


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Cz 11 lut 2010 22:08 
Offline
MODERATOR
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 17 lip 2004 13:25
Posty: 1458
Czyżby andre znalazł lukę w Zabujcy? I tym razem nie chodzi o brak kreski nad u? :>

_________________
http://chomikuj.pl/liq0/Galeria/bez*c2*a0tytu*c5*82u,377362451.JPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Cz 11 lut 2010 22:22 
Offline
SMOKOSZ
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 02 lut 2005 17:43
Posty: 1744
Lokalizacja: Białystok <--- cool miasto
liq napisał(a):
Czyżby andre znalazł lukę w Zabujcy?


Masz na myśli cipę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Cz 11 lut 2010 23:25 
Offline
Peon Slayer

Dołączył(a): Wt 27 cze 2006 9:57
Posty: 876
Lokalizacja: Wrocław <------- cool miasto
o co wam wszystkim chodzi? przeciez czerwony kolor to pieprzony ork. teraz ja sie zgubilem i wstawiajcie sobie facepalmy, ale ŻĄDAM WYJAŚNIEŃ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Cz 11 lut 2010 23:38 
Offline
MODERATOR
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 17 lip 2004 13:25
Posty: 1458
przydałoby się więcej informacji na temat wykresu? :P

_________________
http://chomikuj.pl/liq0/Galeria/bez*c2*a0tytu*c5*82u,377362451.JPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Pt 12 lut 2010 0:31 
Offline
Peon Slayer

Dołączył(a): Wt 27 cze 2006 9:57
Posty: 876
Lokalizacja: Wrocław <------- cool miasto
cytujac LZ:
Cytuj:
Ja osobiście to uważam że ladderowa prędkość jest najlepsza, bo daje najlepszy balans pomiędzy rasami - jak wiadomo ludzie muszą grać magią i w ogóle wiele klikania robić, podczas gdy u większości orków sprawa się sprowadza do "wynaleźć lust, fala 1, fala 2

wiec to chyba oczywiste, ze poniewaz rasa ludzka trzeba sie wiecej zajmowac, przy obecnej wszechobecnej predkosci fastest do PEWNEGO MOMENTU KLUCZOWEGO latwiej, skuteczniej, lepiej gra sie orkiem (z powodu mniejszej ilosci potrzebnych akcji do wykonania, zadnych taktycznych kruczkow, blokad, po prostu fala 1 -> fala 2)
Cytuj:
Każda niższa prędkość będzie coraz bardziej przechylać szalę w stronę ludzi
albo im szybszy gracz, tym wiecej potrafi wyciagnac z humana -> stad zaleznosc liniowa skutecznosci od umiejetnosci gracza.

Oczywiste jest chyba takze, ze sredni orc z lustem zmiazdzy humana, ktory srednio ogarnia sprawe magami? (sredniaki nie wychodza poza d&d/blizz, wiec roznicy specjalnej w magii nie ma, lust natomiast jest ogromna przewaga)

Wyzszosc humana nad orkiem (koncowka wykresu) to raczej rozwazania hipotetyczne, pojedynek dwoch bardzo dobrych graczy obeznanych z mapa, na ktorej graja, w ktorej human moglby wykorzystac caly swoj potencjal magii.
glupio mi potwarzac wszystko, co juz zostalo napisane przez zabujce, ale widac tego nie rozumiecie.

Z tego miejsca chcialbym pozdrowic smokosza, ktory napisal mi wnikliwa analize Liq jako postac nieprzyjmujaca do wiadomosci faktu, ze rasy sa zbalansowane. Smok wspominal cos o mesjaszu, meczennikach, jakis sw wojciech sie przewinal... nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Pt 12 lut 2010 2:55 
Offline
Peon Slayer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 15 lip 2004 20:13
Posty: 842
Lokalizacja: Wrocław
liq napisał(a):
Czyżby andre znalazł lukę w Zabujcy?


Wydaje mi się że raczej przez przypadek zdiagnozowałem u niego daltonizm, ale kto go tam wie - bo chyba oczywiste jest że zielona kreska to ludzie, a czerwona orki? Generalnie jeśli serio ktoś nie łapie, to niech patrzy na to co napisał Avenger (z tą drobną różnicą że zależność u humana nie jest koniecznie dokładnie liniowa - po prostu zastosowałem dla pionu skalę taką żeby tak wyglądała na wykresie, zwłaszcza że zaburzenia i tak można zignorować bo chodzi tu raczej o ideę niż dokładne wartości).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Pt 12 lut 2010 3:43 
Offline
Peon Slayer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 01 lip 2004 21:04
Posty: 1456
Lokalizacja: Świebodzin <--- cool miasto
Dla jeszcze nie rozkminiających - Lord stwierdził, że jeśli nie liczyć prędkości - to human jest lepszy od orka.

Dla wiadomości wszystkich - human nie jest lepszy od orka. Rasy są po prostu niezbalansowane i koniec. Prędkość nie ma tu nic do rzeczy. Na najwolniejszym human tak samo dostanie w papę od orca jak i na najszybszym.
Wszystko jest tylko i wyłącznie kwestią umiejętności graczy. Dziwi mnie, że Ave jeszcze tego nie zauważył...

W każdym razie obiecany horserotfl:

Obrazek

_________________
Dalszy ciąg Tabalugi Kamila: ZŁY BAŁWAN CHCEEEEE... ZAMIENIĆ W ŚNIEG.... WSZYSTKO CO WOKÓŁ TRWA. NASZ DZIELNY TABALUGA ZAWSZE SOBIE RADĘ DA!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Pt 12 lut 2010 4:17 
Offline
Peon Slayer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 15 lip 2004 20:13
Posty: 842
Lokalizacja: Wrocław
Andrzej napisał(a):
Dla jeszcze nie rozkminiających - Lord stwierdził, że jeśli nie liczyć prędkości - to human jest lepszy od orka.


Cóż... owszem, jeśli się nigdy nie ukończyło gimnazjum faktycznie można tak moje stwierdzenie zrozumieć. Dla większej zrozumiałości również musze się posilić obrazkiem:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Pt 12 lut 2010 5:44 
Offline
Peon Slayer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 01 lip 2004 21:04
Posty: 1456
Lokalizacja: Świebodzin <--- cool miasto
Cytuj:
Rasy nie są wyrównane, to fakt - z tym że wydaje mi się że przewaga jednak leży po stronie ludzi, którymi jednak jest się o WIEEELE trudniej nauczyć dobrze grać niż orkami (i stąd wrażenie że orkowie lepsi). A co do obstawiania przy takich samych umiejętnościach:
1. Jeśli mam wybór między "człowiekiem a humanem", to stawiam na człowieka - bo polskie :P
2. Jeśli między człowiekiem a orkiem (o co pewnie chodziło) - im ten "ten sam" poziom jest wyższy, tym bardziej stawiam na człowieka. Jeśli niski, to na orka (powód podałem wcześniej)
3. Jeśli fastest to bardziej stawiam na orka, jeśli wolniej to na człowieka



Obrazek

_________________
Dalszy ciąg Tabalugi Kamila: ZŁY BAŁWAN CHCEEEEE... ZAMIENIĆ W ŚNIEG.... WSZYSTKO CO WOKÓŁ TRWA. NASZ DZIELNY TABALUGA ZAWSZE SOBIE RADĘ DA!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Pt 12 lut 2010 10:36 
Offline
Peon Slayer

Dołączył(a): Wt 27 cze 2006 9:57
Posty: 876
Lokalizacja: Wrocław <------- cool miasto
andrzej, ty kupo guwna, nigdy nie powiedzialem ze popieram w 100% jego teze. Probowalem tylko wam - chumanistą - wyjasnic, o co mu do diabla chodzilo.

Sam nie bede klarowal swojego stanowiska, bo rozwazania sa czysto teoretyczne (w praktyce nie znajdziemy gracza wspaniale ogarniajacego mape i wystarczajaco szybkiego, by wykorzystac potencjal humanow. Niby mozliwe jest namowienie jakiegos viruza i swifta na pojedynek 1v1 na speedzie 'normal', ale losowosc w w2 istnieje i w celu uzyskania solidnej probki danych musieliby pyknac 50 partii ==> niewykonalne), a jak wiadomo, dyskusje mozna przeprowadzac albo z andrzejem (ktory jest tepakiem, jego jedynym argumentem jest powtarzanie jak mantre 'ork > human' razem z czepianiem sie slowek) i LZ, ktorego zdanie szanuje, bo umie je przedstawic. Niekoniecznie musze sie z nim zgadzac i skonczy sie na "ja mysle X, a on Y" (na odpowiednich przeslankach oczywiscie), co tez srednio mnie rajcuje, ergo: nie mam nic do powiedzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Pt 12 lut 2010 13:48 
Offline
Peon Slayer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 15 lip 2004 20:13
Posty: 842
Lokalizacja: Wrocław
Andżej. Raz, picardowe facepalmy to niewiarygodny antyk pokroju AYB (choć to jest już akurat na tyle stare że wkrótce znów może być dobre) i wklejając je bez żadnego odświeżenia tylko wzmacniasz wrażenie z mojego poprzedniego obrazka :lol:. Dwa, podpunkt A, ten właśnie cytat jest całkowicie zgodny z grafem, więc nie wiem po co go przekleiłeś. Dwa, podpunkt B, ten cytat wskazuje że uważam i stwierdzam że prędkość jest ważna, co jest jednym z niezłych powodów dla których twoje "Lord stwierdził, że jeśli nie liczyć prędkości - to human jest lepszy od orka" jest fałszywe, manipulatorskie, oszukańcze i przede wszystkim głupie. Generalnie robisz to: straw man fallacy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Pt 12 lut 2010 13:57 
Offline
SMOKOSZ
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 02 lut 2005 17:43
Posty: 1744
Lokalizacja: Białystok <--- cool miasto
Lord, lecz ty regularnie srałeś w wara (z tego co wiem) może przez miesiąc/dwa i nie masz żadnego większego doświadczenia, jedynie jakąś znajomość zasad gry i logikę.

Nawet gdybyś teoretycznie udowodnił swoje racje, to wciąż tak jak gdyby ksiądz z książką w ręce udowadniał 40-letniej dziwce że myli się co do budowy swej cipy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Pt 12 lut 2010 14:03 
Offline
Peon Slayer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 15 lip 2004 20:13
Posty: 842
Lokalizacja: Wrocław
Grałem sporo więcej - i na głównym koncie, i później na różnego rodzaju altach które zmieniałem po około 10 grach. Zresztą, co to ma za znaczenie? Jak macie takie miażdżące doświadczenie które daje wam dostęp do nieprzebranych i niedostępnych dla mnie zasobów wiedzy to powinniście umieć powiedzieć coś więcej i lepiej niż tylko "horsrotfl" i "URE NOOB!".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Pt 12 lut 2010 14:13 
Offline
SMOKOSZ
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 02 lut 2005 17:43
Posty: 1744
Lokalizacja: Białystok <--- cool miasto
Okejka, ja mogę powiedzieć na przykład, że nie raz widziałem jak lepszy hjuman przegrywał z gorszym od siebie orkiem w sytuacji gdy przez całą grę miał przewagę a karta odwróciła się dopiero gdy pojawił się lust dla którego nie znalazł alternatywy w zasobach ludziów.

Taksze na EF.

Czytałem niedawno jakieś gówna na Axolotla stronie, opisywane sposoby na wykorzystanie ludzkich czarów ale to są totalne bzdury i nikt tak nie gra (bo się nie da), abstrakcja tysiąc.

Praktyka zawsze < teoria, a praktyka pokazuje, że najlepsi graczowie albo wygrywają orkami albo przegrywają humanami i zamiast gg mówią "lucky newb, I got humanz... rofl"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Pt 12 lut 2010 14:38 
Offline
MODERATOR
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 17 lip 2004 13:25
Posty: 1458
Grając głównie GoW a czasami mini bgh czy chop, najczęściej na F a czasem na EF nie jesteśmy w stanie tego rozstrzygnąć. By mieć więcej niż teorię kilka osób w różnych konfiguracjach musiałoby pograć na różnych mapkach na wszystkich prędkościach. A i wtedy nie wszystko byłoby jasne.

_________________
http://chomikuj.pl/liq0/Galeria/bez*c2*a0tytu*c5*82u,377362451.JPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Pt 12 lut 2010 15:09 
Offline
Peon Slayer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 15 lip 2004 20:13
Posty: 842
Lokalizacja: Wrocław
@liq - teoria to już sporo. Masz na myśli chyba hipotezy :P.

@Smokosz - EF i fastest to prędkości promujące orków, więc wierzę. Żeby dobrze grać ludźmi trzeba mieć niesamowite mikro, o które ciężko na EF i które jest praktycznie niemożliwe na fastest (na moim wykresie wyższa prędkość oznacza zaburzenie w lewo na poziomej osi). Gdyby jednak mieć to niesamowite mikro, to popatrzmy jakie są różnice:
1. Ranger ma mocny bonus do obrażeń, berserker regenerację. Przewaga - ludzie, zwłaszcza że paladyni mogą uleczyć rangera i tak. Nie jest to znacząca przewaga bo mało kiedy się rangerów używa, ale cóż.
2. Magowie mają inne czary. Pośród mogących być faktycznie użyteczne i faktycznie różniących się (d&d i blizz to praktycznie to samo) są:
Ork:
- Death Coil - żebraczy odpowiednik polymorpha
- Haste - głównie jako odtrutka na slow

Człowiek:
- Slow - 50% wolniejszy atak za jedyne 50 many. Jeden mag może więc ściąć na czas potyczki 2.5 ogra, choć zwykle faktycznie lepiej rzucić polymorph i wiać :P.
- Polymorph - Patrząc na prędkości wydobycia, 100 drewna można potraktować jak 300 złota. Ogr to wtedy byłoby 1100 złota, mag zaś 1200 i prawie na pewno mag przeżyje to spotkanie (nie generuje on nawet powiadomienia o ataku) co sprawia że ten czar jest pod tym względem bardzo opłacalny.
- Invisibility - Jeśli jest jakikolwiek dostęp do wrogiej bazy, to peony ucierpią. Jeśli w dodatku gra jest na normal resources i bez źródła oleju to stosując magów z wynalezionym inv i blizz może całkowicie wyeliminować z gry ogry chirurgicznie eliminując budynki takie jak fortress, blacksmith i/lub mound (ta taktyka jest wykonalna nawet na wyższych prędkościach)

Dość oczywista przewaga na stronę ludzi.
3. Czary paladynów/ogrów:
- Czary zwiadowcze - kwestia gustu, ja sam wolę ten ludzki, ale eye też jest znośne (choć bardziej mikrointensywne)
- Egzorcyzm/Runy - egzorcyzm dobrze zastosowany praktycznie eliminuje zagrożenie ze strony orkowych magów. Jest w dodatku bardzo prosty w zastosowaniu - wyceluj mniej więcej w dobry obszar i wio, bo to obszarówka, a jak nie trafisz to i tak nie tracisz many. Dodatkowym bonusem jest to że nawet akcja samobójcza się tutaj opłaca, gdyż tak jak w porównaniu przy polymorph tracimy 1100 zasobów, zaś wróg traci 1200 (a i wciąż można uciec). Runy natomiast chociaż są dość mocne, to trudno je dobrze zastosować, a na dodatek można sobie samemu nimi zaszkodzić.
- Leczenie/Bloodlust - Bloodlust jest potężny, a w dodatku można łatwo i szybko rzucić go na dużą ilość ogrów. Leczenie ma raczej zastosowanie niszowe - miałoby sens gdyby było tańsze.

De facto więc "dobre" czary do porównywania tutaj to lust vs egzorcyzm. Pierwszy jest potężnym czarem który bardzo wzmacnia główną siłę bojową orków, drugi potrafi sprawić że orki będą musiały radzić sobie tak naprawdę z samym tylko lustem. Wciąż trzeba jednak z tym łatwym i szybkim w aplikacji, a potężnym w działaniu czarem poradzić, a to trzeba zrobić babrając się w mnóstwo mikrointensywnej magii, co jest tak naprawdę wykonalne raczej tylko na niższych prędkościach (na których nikt prawie nie gra).

I teraz mając to wszystko na uwadze, dostajemy następujące przewagi:
Ork:
Lust, mocny, łatwy i szybki w aplikacji

Człowiek:
Ogólna magia i potencjał zblokowania istotnej orkowej magii poza lustem, potencjalnie więc znacząco mocniejsza ale o wiele trudniejsza w aplikacji

Im gracz jest bliższy ideału tym lepiej będzie kontrolował swoją rasę, więc jeśli to będą ludzie to tym więcej będzie mógł z nich wycisnąć. Im prędkość będzie wyższa tym bardziej gracze będą oddaleni od idealnej kontroli i tym bardziej promowane będą proste i szybkie a skuteczne rozwiązania, więc tym lepiej będzie się sprawować strategia LUSTLUSTLUST, więc na fastest gra musiałaby się toczyć na niewiarygodnym poziomie żeby człowiek był wyraźnie lepszy od orka (co też przecież nie oznaczałoby 100% zwycięstw dla człowieka). Mimo to potencjał wciąż tam jest. Generalnie jest to rozwinięcie tego co zawsze twierdziłem - jeśli jakoś można z tego wyciągnąć jednoznaczne "ZOMG HUMAN > ORC", to tylko jeśli w tekście widzi się to co widzieć się chce, a nie to co jest napisane, a na to już nic poradzić nie mogę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Pt 12 lut 2010 15:18 
Offline
MODERATOR
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 17 lip 2004 13:25
Posty: 1458
W takim razie teraz mamy teorię. Nadal nie mamy praktyki więc andre gdy przyjdzie uczepi się tego jak rzep i nie puści.

_________________
http://chomikuj.pl/liq0/Galeria/bez*c2*a0tytu*c5*82u,377362451.JPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "no .... " i predkośc gry
PostNapisane: Pt 12 lut 2010 15:25 
Offline
SMOKOSZ
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 02 lut 2005 17:43
Posty: 1744
Lokalizacja: Białystok <--- cool miasto
Lord_Zabujca napisał(a):
1. Ranger ma mocny bonus do obrażeń, berserker regenerację. Przewaga - ludzie, zwłaszcza że paladyni mogą uleczyć rangera i tak. Nie jest to znacząca przewaga bo mało kiedy się rangerów używa, ale cóż.


No rzeczywiście mało znacząca przewaga, archery i trolle wyszły z użytku bo "nie mogą się zdecydować" gdzie strzelać przez co rozwala ich mniejsza grupka junitów meele. I nic nie zmienia fakt, że zupgradeowani mają potęzny dmg.

Cytuj:
(d&d i blizz to praktycznie to samo)


Eee, pod względem korzyści się równoważą, ale D&D lepiej rozwalisz wall-in, a blizzem przy niskiej manie zgwałcisz więcej peonów.

Cytuj:
Death Coil - żebraczy odpowiednik polymorpha


Hę? Co ma DC do polymorpha? Toż to odpowiednik fireballa jest, ani lepszy, ani gorszy.

Cytuj:
Haste - głównie jako odtrutka na slow


Nie. Haste rzuca się na DK który ma za zadanie szybko przejechać na swej kozie obok jednostek wroga i rzucić d&d na peony/zabudowe/towery znajdujące się za nimi. Skuteczne i bolesne, nie ma porównania do slow. Tak się składa, że haste używa się nawet na F i EF z dużym powodzeniem.

No i na dragi często się go rzuca, wielce pomocna jest im to w pluciu ogniem.

Slow nie ma podobnego zastosowania i w porównaniu z możliwościami jakie daje haste jest to czar nędzny.


Cytuj:
- Polymorph - Patrząc na prędkości wydobycia, 100 drewna można potraktować jak 300 złota. Ogr to wtedy byłoby 1100 złota, mag zaś 1200 i prawie na pewno mag przeżyje to spotkanie (nie generuje on nawet powiadomienia o ataku) co sprawia że ten czar jest pod tym względem bardzo opłacalny.


Polymorph to ładny czas w wypadku gdy smok wleci ci nad coś, czego nie chciałbyś zniszczyć razem z nim a nie masz archerów/guarda. Ale orcy walą w takim wypadku 2x Death Coil i wychodzi na to samo. Chyba, że ktoś lubi owce.

Cytuj:
- Invisibility - Jeśli jest jakikolwiek dostęp do wrogiej bazy, to peony ucierpią. Jeśli w dodatku gra jest na normal resources i bez źródła oleju to stosując magów z wynalezionym inv i blizz może całkowicie wyeliminować z gry ogry chirurgicznie eliminując budynki takie jak fortress, blacksmith i/lub mound (ta taktyka jest wykonalna nawet na wyższych prędkościach)


To jest niezły argument, to czar przydatny wielce. Ale z unholy armor też wjedziesz do bazy wroga magiem i nawet wyjdziesz na tym lepiej, bo nie stracisz maga w sekundę po tym jak zacznie działać. Poza tym mówisz o niszczeniu budynków? Nah. Zauważ, że gdy hrupka magów rzuci na siebie nawzajem invisibility za 200 many to na blizza zostanie tyle, że efekt bęzie taki jak w przypadku jednego tylko maga z pełną maną. Fortessa nie rozwalisz na pewno.

Jedynie w czarach zwiadowczych masz rację.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL