Moze nie jestem na czasie, ale za czasow moich pierwszych gier, wraz ze slawnym Alone_warriorem pocinalismy i zawsze wygrywalismy na mojej ulubionej mapce. Niby wyrzynka i to bezssensowna, chociaz i doniej jest strategia. Chcialbym opublikowac moja stara strategie dla jakze starej mapki:
Pball (do ver.2.0 3v3)
Gdy zagrałem pierwszy raz w pballa od razu przypadł mi do gustu. W tym tekście chciałbym uświadomić Wam, jaki Pball może być łatwy.
Zacznę od strony technicznej. Mapa ma wielkość 32x32, więc nie masz, co liczyć, że się ukryjesz przed wrogiem, gdy wszystko stracisz, myśląc, że się odbudujesz. Na początku masz 19 jednostek, (3 archerów, 1 maga i peona, 2 rycerzy i 12 footmanów). Wszystkie oprócz peona (40 hp) i rycerzy (3 hp) jednostki mają po 1 hp. Gdy je stracimy, będziemy mogli najwyżej budować footmanów.
1.Cel.
Naszym zadaniem jest zniszczenie wszystkiego, co przeciwnik ma, a także nie dopuścić do podbicia lub zniszczenia naszego sojusznika. Gdy wróg podbije jednego z naszych kompanów, będzie mógł atakować z 2 stron ( tzn. będziemy mogli już pożegnać się, i wyjść z gry). Lecz jeśli nasi wrogowie nie są za bardzo dobrzy, zawsze istnieje cień szansy, iż możemy jeszcze wygrać.
2. Co my tu mamy?
Powyżej opisałem, jakie jednostki mamy na początku. Teraz przejdę do budynków. Mamy 2 baraki(1 hp) i 3 farmy(1 hp), otoczone murem. Przed bazą stoją 2 wieże (3 hp).Dlatego, nie wystarczy tylko chronić baraków, lecz także i resztę.
3. Peon w akcji.
Chciałbym od razu powiedzieć, iż peon nie może budować, co w praktyce oznacza, iż po utracie farmy, jesteśmy 4 jednostki w plecy. Więc, po co nam ten peon? A np. po to, iż może reperować nasze wieże (3 hp), i wieże sojusznika. Lecz to nie jedyna zaleta peona. Dzięki dużej ilości żyć, po wyeliminowaniu najgroźniejszych wrogich jednostek (patrz tabelka niżej), możemy wysłać peona do akcji, po to aby „rozdziabał” mur, i udostępnił dojście footmanom do wrogich budynków.
4. Archer
Jest (moim zdaniem) najważniejszą jednostką na tej mapie. Dlaczego? Ponieważ ma największy Atak Range (zasięg ataku) i może bez problemu wyeliminować wrogie wieże, a także baraki. Jedynym zagrożeniem dla nich, jest wrogi archer. Dlatego radzę nie wysyłać na ślepo łucznika (np. na wrogi barak), ponieważ za nim dojdzie, dojrzy i zabije go wroga identyczna jednostka.
5. Mag
Jest bardzo przydatną jednostką, gdyż posiada czar (na pol.)„płonąca kula”, za którym może z odpowiedniej odległości zniszczyć 2 baraki, nie narażając przy tym życia. [przyp. Lub Deatch Coil w przypadku orców – ale na pballach czar ten nie ma większego znaczenia]
6. Taktyka.
No i przeszliśmy do sedna całej sprawy – taktyka. Podam tylko jedną, taką najprostszą taktykę, a zarazem jedną z tych lepszych. Gdy rozpoczynamy grę, od razu ukrywamy maga, i przynajmniej jednego archera, obok peona. Można też dać 2 koniki, jeśli ktoś chce. Gdy widzimy koło wież dwóch archerów, najlepiej przesunąć ich lekko w bok, ponieważ może ich zabić fire ball, którą wrogi magik puści na naszą biedną wieżę. Co tu więcej mówić, przeprowadzamy małe ataki footmanami ( żeby przynajmniej wejścia do bazy pilnowało 4), a jak wróg nie będzie miał jednostek natychmiast wysłać maga lub archera do zniszczenia baraków (rozwalanie muru będzie za długo trwało). Gdy ktoś uszkodzi naszą wieżę, natychmiast naprawić, gdyż przeciwnik widząc uszkodzoną budowlę, natychmiast ponowi atak.
Cóż tu więcej pisać, po prostu trzeba zagrać w tą mapę, aby się przekonać, iż jest łatwa lub trudna. Poniżej znajduje się tabela, informująca ile dana jednostka ma żyć itp.
Zamieszczam tez w oficjalnej odslonie moj arktykul. PS- nie wiem czemu, ale nie moglem go opublikowac - tak samo jak tabelki ze statsami wojownikow..

Sorry
P.S - Zeby nie bylo spekulacji

Rolf - Peon w Akcji - to ten artykul byl pisany za czasow eXit_Jaccussa(nie pamietam tej xsywy)